Page 100 - Списание Сигурност и отбрана - брой 1 септември 2022
P. 100

Сигурност и отбрана, брой 1, 2022 г.                             Научно списание



                  генерира ежедневната несигурност, подтиква ги към преосмисляне на
                  своите приоритети и пряко влияе върху комуникациите между тях. По
                  тези причини принципите на възприемане, задържане и обработване на
                  информацията,  независимо  дали  тя  е  свързана  с  информиране,
                  обучение, убеждаване или удоволствие се трансформират.
                        В трудни ситуации, съпътстващи промени с преса на времето, се
                  изисква поддържане на разумен оптимизъм, разбираемо предаден на
                  хората  в организацията.  Липсата  на  комуникация  и/или  негативните
                  разговори разрушават доверието в лидерите и тяхното влияние върху
                  служителите.  В  същото  време  е  необходимо  да  се  каже  истината  за
                  случващото  се  и  бъдещето  на  организацията.  Разкритите  истински
                  обстоятелства  ще  снижат  паниката  в  организацията,  слуховете  и
                  дезинформацията,  ще  удовлетворят  информационната  потребност,  с
                  насочване към разбиране. Внимателното подбиране на посланията при
                  комуникация  със  служители,  които  общуват  с  клиенти,  партньори,
                  доставчици, представители на медиите и т.н., е предпоставка за заемане
                                                                        6
                  на  подкрепяща  позиция  за  организацията .  С  висока  вероятност,
                  неблагоразумно  изразената  негативна  прогноза  или  песимистично
                  мнение, ще бъде предадена на външната заинтересована страна.
                        Мултидисциплинарното  и  глобално  изследване  и  анализ  на
                  доверието на Edelman Data & Intelligence, Edelman Trust Barometer и
                  специалният доклад на Edelman Trust Barometer за 2021 г.: The Belief-
                  Driven  Employe ,  проведен  в  началото  на  август  2021  г.  в  седем
                                      7
                  държави, установява, че пандемията Covid-19 е променила стойностите
                  за  служителите,  така  че  по-високите  заплати  вече  не  са  достатъчен
                  стимул  да  се  работи  по-дълго  и  по-усилено.  Сега  служителят  се
                  ръководи от убежденията си в избора и оставането в компанията, както
                  и  потребителят  в  купуването  и  придържането  към  работодателската
                  марка.  Новите  моменти  са  свързани  с  грижата  за  благосъстоянието,
                  гъвкавото  работно  време  и  отдалечената  работа,  делегирането  на
                  повече  правомощия,  ангажиментът  на  работодателя  да  действа  за
                  доброто, както на служителите, така и за обществото. Съществува нов
                  договор между служител и работодател, който изисква от бизнеса да
                  поеме  по-амбициозна  роля  в  обществото,  като  същевременно
                  преразглежда основно мотивите на работника. Договор, който изисква
                  по-активна, двустранна комуникация, за постигане на взаимен интерес,
                  което  води  до  преосмисляне  на  водещите  приоритети  в  лидерската
                  комуникация.



                  6  Стефанова, Д., „Критерии за съдържанието на информацията към обществеността в период на
                  криза“,    Сборник  с  доклади  от  годишна  научна  конференция,  НВУ  „Васил  Левски”,  Велико
                  Търново, 2020, стр. 1692-1698
                  7  https://www.edelman.com/trust/2021-trust-barometer/belief-driven-employee/new-employee-employer-
                  compact, 21.12.2021 г.
                                                                                                    99
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105